Hoogsensitieve Kinderen

“Dit kind is anders, apart, stelt zich anders op, doet lastig, is moeilijk in de omgang, is niet te volgen, vindt weinig aansluiting”, enz. Allemaal voorbeelden van uitspraken over het gedrag van een kind dat wellicht wat vaag over kan komen en op deze manier omschreven wordt door de buitenwereld. Men kan niet direct een vinger leggen op het hoe en het waarom van het onbegrepen gedrag. Dat maakt in heel veel situaties dat een hoogsensitief kind negatief bejegend wordt. Hoe jammer is dat?! Een kind met zoveel talenten, gaven en bijzonder mooie eigenschappen dat niet lijkt te gedijen in de maatschappij. Draai het om en zorg er voor dat het kind geen faalangst ontwikkelt maar juist sterk geaard door het leven kan gaan en de talenten die het bezit inziet en benut. De benadering van een hoog sensitief kind vraagt extra tijd en aandacht, een wat subtielere aanpak. Maar vergeet niet dat deze benadering voor elk kind goed is.

De term ‘hoogsensitief’ komt in deze tijd steeds vaker voor. Wat is dat nu eigenlijk? Tijdens deze bijeenkomst word je op informele wijze bijgepraat. Het is een zeer laagdrempelige bijeenkomst. Je bent van harte welkom en de koffie zal klaar staan!

Ons streven is om de groep klein te houden. Door deze manier van werken krijgen aanwezigen de gelegenheid om vragen te stellen of ervaringen te delen. Er is ruimte voor persoonlijke aandacht.

In vogelvlucht komen aan de orde:

  • Wat is hoog sensitiviteit
  • Hoe herken je een hoogsensitief kind?
  • Wat is de relatie tussen afwijkend gedrag van het kind en hoogsensitiviteit?
  • Hoe breng ik de positieve benadering in de praktijk?
  • Wat zijn de mogelijkheden qua begeleiding?
  • Stress en Overprikkeling
  • Communicatie
  • Angsten zoals faalangst en verlatingsangst

Kom naar de presentatie over gevoelige kinderen en ga naar huis met iets om over na te denken én iets om direct in de praktijk te kunnen brengen. Probeer het, je zult zien; het werkt!

Wanneer deze training gegeven wordt? Check de Agenda.

Voor kosten zie Tarieven.